Default Content

Home Forums Calendar Products Community Events Default Content

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Sébastien
    Participant

Hello,

This is my second request for help on this extension, once these are resolved, it will be perfect!

It concerns here the default contents of the addition of events form the content of the organizers as places.
    It is very important for my website that the contents of the other are not visible here. Remember the contents issued by itself, why not, but not essential, but those of others, not.

Do you have the ability to help me?

Cliff
    Member

Hi again, Sébastien.

Because you’re logged in as an Administrator, you’ll see them all in the Community Events front-end form.

However, someone logged in as a Subscriber will see the ones they created but not the ones others created.

If you’re experiencing something different than this, please let me know.

FYI: You might want to try out a plugin like User Switching (third-party, not guaranteed or supported by us) to test what another user can see.

Sébastien
    Participant

Thank you for your reply,

It was a very good track, I regret not having thought.

However, I just do the test with an account “subscriber” has not yet returned event and the problem persists. A problem even added: When the same organizer is responsible for several events, it is added to the list, which created even more duplicates, imagine if the organizers come in dozens!

I hope you will help me.

Sébastien

Cliff
    Member

Please clarify which of these things is the issue you’re trying to solve:

1. users can see Venues created by others (when you think they shouldn’t be visible to these users)
    2. or users are creating duplicate Venues (likely because they cannot see the Venues created by others)

Sébastien
    Participant

Your request for clarification is very fair!

It made me think and here is the result:

1) For the places: It should not be that the places already gone through other are suggested. But his own place back before the are would be perfect.

2) For the organizers: Indeed, it is perhaps better that the list is proposed. But is it possible to refuse a new organizer if it already exists (in case he did not see in the list, to avoid duplication)?

This is perhaps far and try to achieve the ideal, so thank you for your patience.

Sébastien

Cliff
    Member

Gotcha. I believe you’re requesting the same thing as one of our existing feature requests: Community Events: check submitted event venue against existing venues

Please do add your vote there.

This allows us to gauge interest in this particular feature request, which helps us prioritize our development efforts.

Would that solve both issues for you? If not, please let me know what else I’m not understanding about what you’re wanting.

Thank you.

Sébastien
    Participant

Hello,

I’m sorry for the misunderstanding, I am French and uses Google Translate to talk to you … 🙂
    To be honest, I do not understand the request the person who follows your link.

I will simplify my request:

As a subscriber, I can see the list of all the places registered by others. I do not want to.
    Is it possible to remove this list to keep only the events of places already gone through me?

Thank you

Geoff B.
    Member

Bonsoir Sébastien,

À la demande de mon collègue Cliff, je vais prendre le relais pour ce billet.
    Cela vous évitera d’avoir à composer avec notre ami Google Translate (qui, avouons-le, n’est pas toujours super en ce qui concerne la langue française).

Si je résume vos besoins:

1. Vous voulez éviter qu’un gestionnaire d’événement puisse voir les lieux déjà utilisés par d’autres gestionnaires d’événement, mais qu’il puisse voir les siens.
    2. Vous aimeriez que la liste des organisateurs pour sa part:
      1. Soit disponible pour tous les gestionnaires d’événements
      2. Contienne une validation pour éviter la double saisie d’un organisateur existant, évitant ainsi la création de doublons.
    3. Si rien de tout ça n’est possible, vous préféreriez tout simplement ne pas afficher ces listes dans votre formulaire de “communauté”.

N’hésitez pas à me corriger au besoin. J’essaie simplement de m’assurer d’avoir bien compris ce que vous cherchez à faire.

La bonne nouvelle, si j’ai bien compris, c’est que tout cela est possible.

Toutefois, pour y arriver vous devrez mettre en place un contournement de gabarit (template override).

Je vous invite à lire notre Themer’s guide afin d’avoir une idée de la façon dont ça fonctionne.
    D’ailleurs notre plugin a été conçu avec une architecture spécialement pensée pour permettre ces personnalisations.

Bon week-end,
    Geoff B.

Sébastien
    Participant

Bonjour Geoff,

Merci d’avoir pris le relais.
    Vous avez parfaitement compris mes problématiques et les avez très bien résumées, bravo.

Je vous remercie de m’avoir indiqué la page contenant le guide menant à la solution. Cependant, mes connaissances en programmation sont trop faibles pour m’aventurer sur ce terrain (c’est pour ça que je me suis tourné vers WordPress et ses plugin à la base).

J’espère qu’un jour vous ferez une mise à jour du plugin permettant de modifier tout cela en cochant quelques cases ;-).

Bien à vous,
    Sébastien

Geoff B.
    Member

Bonsoir Sébastien,

Super. Merci de nous confirmer ce que vous cherchez à faire.

Puisque votre niveau de confort en programmation ne vous permet pas d’effectuer vous-même cette programmation, cela vous laisse 2 options:

1. Engager un de nos programmeurs recommandés pour le faire pour vous.
    2. Passer à l’option 3 de ma réponse précédente.

Le plus simple serait d’utiliser des règles CSS simples (à ajouter à votre thème) pour les masquer.

.tribe_community_edit #event_tribe_venue .saved-linked-post {display:none;}
    .tribe_community_edit #event_tribe_organizer .saved-linked-post {display:none;}

En espérant que le tout vous soit utile.

Salutations,
    Geoff B.

Sébastien
    Participant

Bonjour Geoff,

Merci pour votre dernier message. Il m’a été très utile et j’ai effectivement enlever la liste des lieux grâce au code CSS fourni.
    Pour la partie Organisateurs, cela s’avère donc compliqué et il va falloir que je fasse appel à un programmeur. Merci pour la liste de développeurs mais tant qu’à faire, je pense faire appel à un français, ce sera plus simple dans la compréhension.

Je mets ce billet en résolu puisque vous ne pouvez plus rien pour moi et qu’une partie de mon problème a tout de même été résolu.

Bravo pour votre professionnalisme,
    Sébastien

Geoff B.
    Member

Bonsoir Sébastien,

Merci de votre compréhension et pour vos bons mots.
    Je suis bien content que la règle CSS proposée vous ait été utile.

Vous avez tout à fait raison, le support que nous pouvons offrir pour les personnalisations se limite bien souvent à mettre nos clients sur la bonne piste, malheureusement.

Très bonne idée d’engager quelqu’un localement.

Par ailleurs, si ce n’est pas déjà fait, je vous invite à voter pour l’option de vérification des organisateurs existants dans nos forums UserVoice  Community Events: check submitted event venue against existing venues

Plus une suggestion a de votes, plus elle risque de faire partie de nos futures améliorations.

Vous serez toujours le bienvenue dans nos forums.

Bonne semaine,
    Geoff B.

Geoff B.
    Member

Bonsoir Sébastien,

Une petite note pour vous informer que notre nouvelle mise à jour devrait normalement empêcher la création de duplicata au niveau des organisateurs et des lieux.

Je vous invite à lire les articles suivants à ce propos:

Bonne année!
    Geoff B.

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • The topic ‘Default Content’ is closed to new replies.