Home › Forums › Calendar Products › Events Calendar PRO › The translation of a word in the search bar does not work
- This topic has 8 replies, 3 voices, and was last updated 9 years, 5 months ago by
Sébastien.
-
AuthorPosts
-
October 21, 2016 at 7:36 am #1180525
Sébastien
ParticipantHello to all the team,
A new problem has just occurred that I can not solve.
On the http://www.agendapolitique.fr/calendrier/ you will see that all French translations have been made (some by you and others by me) but there is still one that does not want “Search” I want to bring to” Recherche” or “Mot-clé”.
Until recently, the translation was very effective and since the last update to the plugin, it is removed.
I use the LocoTranslate plugin that works very well, the rest of what I wanted to translate works and holds up in case of update, except the famous “Search”. Moreover, in LocoTranslate “Search” is translated into “Recherche” on the site but it does not work.I insisted that I know use this tool and all other translations that I wanted to work.
Are you aware of this bug?
What can you advise me ?Thank you for your next response.
Sébastien
October 21, 2016 at 9:51 pm #1181164Geoff B.
MemberGood evening Sébastien and welcome back!
Thank you for reaching out to us.
We are sorry to hear about the challenges you have been experiencing with these translations.
I would love to help you with this topic.The good news is that the “Search” string should be translatable to “Recherche”. The reason I know this is because I just switched to French with the latest versions of our plugins and it shows wonderfully.
But, I am also noticing that you are a release behind. In that previous release, we did indeed have some issues with language files. The easiest solution would be to update to our latest versions (4.3.1.x).
Let me know how that goes.
Best regards,
Geoff B.October 25, 2016 at 12:16 pm #1182737Sébastien
ParticipantHi Geoff,
Thank you again to lean on one of my problems.
I’ve updated the latest version, unfortunately the problem persists.
I do not really know what else to tell you that at the last post, nothing has changed …If you are sure that not a problem of your plugin, ignore this request for help. I’m fine having to get by without you wasting your time for a problem that is not your doing.
You can close the post if you want.
Best regards,
SébastienOctober 25, 2016 at 10:33 pm #1183012Geoff B.
MemberBonsoir Sébastien,
Je suis navré que la situation ne se soit pas réglée suite à la mise à jour.
J’aimerais vous aider à aller jusqu’au bout de cette histoire si vous le permettez.
J’ai quelques questions pour vous:
- Est-il possible que vous ayez des fichiers de traductions pour le calendrier dans le dossier /wp-content/languages/ ou /wp-content/languages/plugins. Si tel est le cas, il faudra soit les retirer de là ou les mettre à jour.
- Vous serait-il possible de m’envoyer une copie de votre thème enfant (Divi By Ms Agence Internet) afin que je fasse quelques tests de mon côté ? (dans une réponse privée, un simple lien Dropbox ou Google drive vers un fichier .zip) fera l’affaire.
Salutations,
Geoff B.
October 27, 2016 at 6:57 am #1183684Sébastien
ParticipantThis reply is private.
October 27, 2016 at 10:54 pm #1184268Geoff B.
MemberBonsoir Sébastien,
Merci pour tous ces tests et réponses.
Avant toute chose, je me permet d’insister. C’est notre boulot de vous aider.
Vous ne nous ennuyez absolument pas, au contraire.Voici un petit résumé de la situation pour tenter de tout démystifier:
- Lorsque vous avez des fichiers de langue en place sous le répertoire /wp-content/languages/ ou /wp-content/languages/plugins/ ces fichiers ont préséance absolue sur tout autre fichier de langue (y compris ceux trouvés dans /wp-content/plugins/the-events-calendar/lang/ et /wp-content/plugins/events-calendar-pro/lang/)
- Le hic, c’est que ces fichiers sont “statiques”. Autrement dit, au fil des mises à jour de nos plugins, les fichiers de langue ont tendance à évoluer. Ces changements ne seront pas reflétés dans les fichiers contenus dans /wp-content/languages/plugins/
- Pour cette raison, si vous désirez conserver vos fichiers de langue à cet endroit (par exemple si vous utilisez des traductions personnalisés), il vous faudra vous assurer d’en faire la mise à jour à chaque nouvelle version de nos plugins (à l’aide du logiciel gratuit Poedit).
Bref, le plus simple serait, après une copie de sauvegarde, de retirer tous les fichiers de langue reliés à notre famille de plugins du répertoire /wp-content/languages/plugins/
À condition que tous vos plugins soient à jour (4.3.1.x), cela devrait avoir pour effet de rendre disponible toutes les dernières traductions pour tous vos plugins.
N’hésitez pas à me tenir au jus.
Bonne soirée,
Geoff B.November 5, 2016 at 8:01 am #1188127Sébastien
ParticipantBonjour !
Et bien Geoff, vous avez une nouvelle fois résolu mon problème avec brio !
J’ai supprimé les fichiers comme vous me l’avez indiqué et ça a fonctionné tout de suite.Merci pour cela et pour l’explication claire sur les priorités entre les fichiers de traduction.
Passez une bonne journée,
SébastienNovember 7, 2016 at 8:51 am #1188650Geoff B.
MemberBonjour Sébastien,
Génial! Je suis bien heureux que cette explication vous ait été utile.
N’hésitez pas à revenir nous voir si jamais il y a quoi que ce soit d’autre.
Je vais donc fermer ce billet et vous souhaiter une excellente semaine.
Geoff B.
-
AuthorPosts
- The topic ‘The translation of a word in the search bar does not work’ is closed to new replies.