Home › Forums › Ticket Products › Event Tickets Plus › Add new ticket with woocommerce/ CHECKOUT = impossible to enter names on tickets
- This topic has 8 replies, 6 voices, and was last updated 9 years, 7 months ago by
Cliff.
-
AuthorPosts
-
May 10, 2016 at 2:18 pm #1112935
Benjamin
ParticipantHi,
When I choose a ticket on my website in a ”normal” mode, the name of attendee appears on the ticket receieved by mail BUT when I’m in checkout and I forgot a ticket, then add one, I have no places to put again a name on the ticket.
So when I receive my ticketsby email, I have few with names on it = perfect, but the ones I added throught the checkout page don’t have any name on it…
May 10, 2016 at 11:51 pm #1113051Geoff B.
MemberBonsoir Benjamin,
Merci de nous écrire à nouveau.
Vous avez tout à fait raison. Il n’est pas possible d’ajouter cette information supplémentaire lorsque la quantité de tickets achetée est modifiée depuis le Panier directement.
Je vais en glisser un mot à l’équipe de programmation pour voir ce qu’ils suggèrent à ce propose.
À mon avis, l’ajout d’une validation pour empêcher de modifier la quantité achetée ou carrément de l’enlever du panier (comme ici: http://www.sutanaryan.com/how-to-remove-product-quantity-selectors-woocommerce/) pourrait aider.À court terme, la seule façon d’obtenir cette information sera de forcer l’utilisateur à retourner à la page de l’événement afin de capturer cette information.
J’aimerais avoir une meilleure réponse pour vous, mais pour le moment, c’est la meilleure que j’ai.
Salutations,
Geoff B.
May 11, 2016 at 9:33 am #1113259Geoff B.
MemberBonjour Benjamin,
Je tenais simplement à vous informer que j’ai ouvert un billet afin d’ajouter cette fonctionnalité (retirer les boutons et le champ de quantité dans le panier lorsque des billets nécessitant de l’information additionnelle sont vendus).
Je ne peux malheureusement pas m’engager envers une date de livraison précise à ce stade. Toutefois, dès que le tout sera en place, vous en serez informé sans faute.
Je vous souhaite une excellente semaine et encore une fois merci pour votre précieuse contribution.
Geoff B.
May 17, 2016 at 5:03 pm #1115686Benjamin
ParticipantSalut Geoff,
Des nouvelles sur ce point ? En attenant, auriez-vous un ”Truc” pour éviter ça ?
Un gros merci !
BenjaminMay 17, 2016 at 9:54 pm #1115740Geoff B.
MemberBonsoir Benjamin,
Je n’ai pas encore de développement pour vous.
Cela dit, à court terme, il y aurait quelques trucs pour éviter ça:
- Court-circuiter le passage par la page de Panier lors de l’achat de billets à l’aide d’un plugin: https://wordpress.org/plugins/woocommerce-direct-checkout/
- Tenter de désactiver le champ de quantité dans le panier à l’aide de code
- Cacher les cellules de quantité dans le panier d’achats
J’aimerais vous offrir une meilleure réponse, mais pour l’instant, c’est la meilleure que j’aie.
Salutations,
Geoff B.
May 26, 2016 at 4:19 pm #1119506Leah
MemberHi there,
I just wanted to pop in here and give you an update. While we weren’t able to get this feature into our upcoming 4.2 release, it is still on our list of ideas to implement in future releases.
We appreciate your patience, and we will be sure to update this thread when we have more news. Thank you for your continued support, and keep an eye out for version 4.2 coming in the next few weeks!
Best,
Leah
and The Events Calendar teamJune 10, 2016 at 9:35 am #1125187Support Droid
KeymasterThis topic has not been active for quite some time and will now be closed.
If you still need assistance please simply open a new topic (linking to this one if necessary)
and one of the team will be only too happy to help.September 23, 2016 at 8:33 pm #1168225Cliff
MemberBenjamin, I’m unsure if this snippet will benefit you:
Make WooCommerce cart Quantity input field non-editable (readonly) ONLY FOR Event Tickets Plus products
https://gist.github.com/cliffordp/66bf05df61ee269c60ff20d6f39e2cab
If it does, great. If it doesn’t, just disregard.
Thanks!
-
AuthorPosts
- The topic ‘Add new ticket with woocommerce/ CHECKOUT = impossible to enter names on tickets’ is closed to new replies.